Thursday 13 September 2012

Nantikan!! Kemunculan Semula Kumpulan 'Carefree'!!

Kumpulan Carefree yang cukup popular satu ketika dulu dianggotai oleh (dari kiri) Wan,Simon,Rahim Othman,Jay Jay,Nana,Boy,Charlie dan Allahyarham Lokman.



Bagi pembaca OHBULAN! yang pernah membesar dengan lagu Carefree, anda pasti tidak percaya bahawa Carefree bakal kembali semula.

Popular sekitar tahun 70-an, kumpulan ini pernah membawa lagu-lagu hit seperti Rindu Bayangan, Belaian Jiwa dan juga Baju Hijau. Tidak cukup disiti, kumpulan ini terkenal kerana pernah merakamkan kembali lagu-lagu popular luar negara seperti Anak nyanyian asal Freddie Aguilar, dan Bayangan Tarimu (Shadow Dancing) nyanyian asal kumpulan Bee Gees.

Dalam majlis pra-dengar album Carefree yang diadakan di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur semalam, kumpulan ini turut melancarkan sebuah lagu raya retro yang diberi judul “Bergembira Di Hari Raya”. Jika dibandingkan dengan lagu-lagu raya baru, OHBULAN! dapat rasakan lagu ciptaan kumpulan Carefree ini bakal menjadi siulan orang ramai setiap kali Syawal tiba.

Namun begitu, bagi peminat setia Carefree, ada suka dan duka disebalik bersatunya semula kumpulan ini. Jay Jay yang sebelum ini adalah vokalis Carefree telah digantikan tempatnya dengan adik Salamiah Hassan, Hadi Hassan. Hadi merupakan seorang komposer dan pemuzik yang mempunyai pengalaman selama 30 tahun.

Dalam temubual semalam, Carefree turut menjelaskan bahawa mereka tidak akan lari dari konsep asal Carefree.

“Untuk tahun 2012, Carefree tetap mengekalkan konsep disko dan pop dan tidak akan lari dari yang asal.”

Bagi Carefree juga, sudah tidak ada lagi band seperti mereka dan dengan kehadiran Carefree kembali ke industri, mereka mampu berharap dapat mengembalikan nostalgia peminat.

“Band dari era Carefree sudah tidak ada lagi sekarang. Jadi, kehadiran Carefree kedalam industri diharap dapat mengembalikan kenangan pendengar ketika muda.”

Apa yang pasti, jika album Carefree akan dilancarkan, OHBULAN! akan jadi orang yang pertama membelinya. Carefree kini bernaung di bawah Dream Music Sdn Bhd.

Mari dengar lagu raya, “Bergembira Di Hari Raya” oleh Carefree selepas ini!

Kredit Sumber: Ohbulan.com

0 comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...